דף הבית / חדשות / פורמולה שמגביהה ילדים- פיתוח של בית החולים שניידר

פורמולה שמגביהה ילדים- פיתוח של בית החולים שניידר

פרסומת חיצוני

הפורמולה מכילה מרכיבים שונים של חלבונים, שומנים, פחמימות ויטמינים ומינרלים ושיפרה ב-1-2 ס”מ בשנה יותר מקצב הגדילה הרגיל של הילדים. ההפצה של הפורמולה לעולם תחל בסוף החודש. דרך חברת תרופות בינלאומית.

רופאים ישראלים מבית החולים שניידר פיתחו פורמולה ייחודית הגורמת לילדים עם קומה נמוכה לגבוה. הפורמולה שניתנה לילדים בריאים, נמוכים ורזים במשך שישה חודשים, שיפרה משמעותית את קומתם ומשקלם. 

קומה נמוכה  נקבע  על ידי  הליך בירור במחלקה אינדקרינולוגית ששם מתחיל רישום עקומות הגדילה של הילד לפי אחוזון ולפי גילו. בעלי קומה נמוכה  נחשבים ילדים שהם מתחת לאחוזון 3 וכל 97% הילדים האחרים גבוהים מהם.  הסיבות לנומך רבות, גנטיקה, מחלות כרוניות, חוסר בהורמון גדילה. (לילדים שחסר להם הורמון הגדילה ניתן טיפול בהורמון גדילה סינתטי.

 

3030878099946640360no

הפורמולה שיפרה משמעותית לא רק את קומתם אלא גם את משקלם (צילום: shutterstock)

Sponsored Links

עלייה של 25% בקצב הגדילה

כאמור, ביקשו החוקרים כעת לבדוק את השפעתה של הפורמולה על ילדים נמוכי קומה, שלא נמצאה בעיה רפואית ספציפית שגרמה לכך. החוקרים בדקו את השפעתה של הפורמולה החדשה, המכילה חלבון, שומנים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים על קומתם של 200 ילדים נמוכים ורזים, שגובהם מתחת לאחוזון 10 בטבלת אחוזוני המשקל לילדים, ויחס משקל גובה שלהם היה נמוך.

המשתתפים חולקו אקראית לשתי קבוצות: קבוצת המחקר קיבלה במשך שישה חודשים את הפורמולה הייחודית, שפותחה במרכז שניידר, בעוד שקבוצת הביקורת קיבלה פלצבו (תכשיר דמה שאינו מכיל חומרים פעילים), לאורך תקופת זמן דומה.

הממצאים הראו עלייה של כ-25% בקצב הגדילה בקרב הילדים שנטלו את הפורמולה: מהתוצאות עלה שקצב הגדילה הממוצע תחת הפורמולה עלה ב-1-2 ס”מ בשנה, יותר מקצב הגדילה הרגיל של הילד.

כך למשל, ילד בן 6 שגדל בממוצע 5 ס”מ בשנה, יגדל באמצעות הפורמולה 6-7 ס”מ בשנה בגובהו.

כאמור, לאור הצלחת המחקר, חתם בית החולים על הסכם שיווקה של הפורמולה הייחודית ברחבי העולם, וניתן יהיה להשיג אותה כבר בסוף החודש. לדברי פרופ’ פיליפ, הפורמולה מתאימה לילדים הסובלים מקומה נמוכה, ושאינם סובלים מחסר בהורמון גדילה.

במקביל, נפתח בימים אלה מחקר חדש בו תיבדק השפעת הפורמולה, הפעם על מתבגרים בריאים ונמוכים. הוא מיועד לנערות מעל גיל 10 ונערים מעל גיל 11, אשר גובהם ומשקלם נמצאים מתחת לאחוזון 10.

פרסומת חיצוני

Share Your Thoughts and Comments

הביעו את דעתכם

על הכותב אורלי

אמא עם 2 בנים מקסימים, בני 21 ו-15. אוהבת משפחה וחברים, יש לי חברות עוד ממי בית הספר העממי שאני שומרת עליהם בקנאות. מישהי שמחפשת את הדבר הבא, להתעדכן ולדעת מה קורה סביבנו.

אולי תרצו לקרוא

עור השפתיים: מאפיינים ביולוגיים וטיפים לטיפול נכון

עור השפתיים: מאפיינים ביולוגיים וטיפים לטיפול נכון מה לא עושים איתם….אוכלים, שותים, מנשקים, מדברים… מאז ...