דף הבית / חדשות / כך תוכלו לקחת אחריות על מצבכם הכלכלי

כך תוכלו לקחת אחריות על מצבכם הכלכלי

פרסומת חיצוני

כל מה שעלינו לעשות זה לבחון את הבזבזנות שלנו, את ההפקרות והבריחה מהמציאות שלנו ניהול החשבון שגורמים לנו למצוקה וחרדות.

המציאות מראה שרובנו לא בודקים את חשבון הבנק שלנו ואין להם מושג מה ניכנס לחשבון הבנק ומה יוצא ממנו. רק מעטים יודעים לנהל תקציב שבועי או חודשי, ולרובנו אין תמונה ברורה מה יהיה מצבנו בעוד 1, 5,  10 שנים.

 רבים מאתנו מתנהלים מהלוואה להלוואה, חיים על חשבון ההורים, ממשכנים את חייהם ואחריהם המבול. רבים בחרו בחוסר בהירות ועוד מתלוננים שאין להם מושג איך נכנסו לברוך הזה ושהבנק רשע, וששר האוצר אטום, ושהכל בגלל הטייקונים. אז לא בדיוק – הכל בגללכם

אין מה לפחד מהבנק.

כדי להגיע לאיזון כלכלי ואחר כך גם לשפע, עליכם ליצור בהירות מוחלטת בכל הנוגע להתנהלות הכלכלית שלכם. השלב הראשון הוא להיכנס לחשבון הבנק שלכם ולהתחיל להבין מה קורה שם. התבוננות ראשונית עשויה להיות מטלטלת אך הכרחית: סוף סוף תגלו על מה אתם מוציאים והאם כל הוצאה אכן נחוצה. גם המפגש עם חשבון האשראי יכול להפתיע אתכם (ולא תמיד לטובה).

השלב השני הוא לקבוע פגישה עם יועץ כלכלי. בפגישה תיערך סקירה של ההכנסות וההוצאות, מצב המשכנתא, ההלוואות, הנכסים וגם הביטוחים. כדי לצאת מחשיכה לאור גדול, צריך, מצד אחד, להגדיל את ההכנסות, ומצד שני, לקזז בהוצאות. אפשר, למשל, לסגור הלוואות ולהעמיס אותן על המשכנתא, אפשר להחליף ביטוחים (ולפעמים גם את סוכן הביטוח עצמו) ואפשר לחתוך בהוצאות על תקשורת (טלוויזיה, אינטרנט, טלפון וסלולר).

 השלב השלישי הוא העשייה. התחילו לנהל תקציב שבועי מדויק וברור ואל תוותרו על החשיבה המעמיקה בעניין העבודה שלכם: האם אתם יכולים להרוויח יותר במקום אחר? האם אין ברירה אלא לקחת עבודה נוספת, ולו לזמן מה, כדי להקטין ולחסל את החובות ולא להיקלע לסחרור? האם אפשר להחליף רכב פרטי באוטובוס או ברכבת? כל החלטה כזאת יכולה לשנות משמעותית את מצבכם הפיננסי.

כסף, צריך להזכיר, הוא לא רק כסף. סביב כסף וכל מה שקשור בו יש לנו שלל שיחות פנימיות בינינו לבין עצמנו: ערך עצמי ודימוי עצמי, עוצמה וחוסר אונים, הצלחה וכישלון, חיים ומוות, בושה והעמדת פנים, ואפילו חשבון פתוח עם אמא ואבא.

Sponsored Links

מה ההורים שלנו רוצים יותר מכל דבר אחר? נכון, שנהיה מסודרים. ומה קורה לרבים מאיתנו? הם לא מסודרים. עכשיו תעשו אחד ועוד אחד ותבינו איך אנחנו נוקמים בהורים שלנו. כלמה שעוללו לנו לטענתנו, דרך חליבה מתמשכת של חסכונותיהם. בלי בושה.

חיים תחת לחץ, בפחד, עם חרדות מיום המחר, הם חיים של סבל. לא נולדנו לסבול. ואין שום סיבה שנאמלל את עצמנו. עצם ההתבוננות על הכסף שבחיינו תגרום לפריצת דרך, משום שניקינו פחד אחד גדול שבו אחזנו במשך שנים, הסכמנו לוותר על האשמה ובחרנו להתרכז בעשייה. כלומר, החלפנו את ה”אין” ב”יש”. וכל מי שמתרכז ב”יש” פותח את שערי השפע ומקבל עוד ועוד ממנו לתוך חייו.

כסף הוא גם אנרגיה. הוא יכול להעניק לנו אנרגיה והוא יכול גם לזלול אותה. אם נדע בדיוק איפה אנחנו עומדים, מה מצבנו ומה עלינו לעשות כדי לשפר אותו, נרגיש יותר קלים, יותר נינוחים, וזליגת האנרגיה תיבלם. את האנרגיה הזאת נוכל להשקיע בהגדלת ההכנסות, במציאת עבודה חדשה, בהחלפת בית או דירה. נשקיע אותה בעתיד. ניצור לנו עתיד. ואז גם יהיה לנו עתיד.

פרסומת חיצוני

Share Your Thoughts and Comments

הביעו את דעתכם

על הכותב אורלי

אמא עם 2 בנים מקסימים, בני 21 ו-15. אוהבת משפחה וחברים, יש לי חברות עוד ממי בית הספר העממי שאני שומרת עליהם בקנאות. מישהי שמחפשת את הדבר הבא, להתעדכן ולדעת מה קורה סביבנו.

אולי תרצו לקרוא

עור השפתיים: מאפיינים ביולוגיים וטיפים לטיפול נכון

עור השפתיים: מאפיינים ביולוגיים וטיפים לטיפול נכון מה לא עושים איתם….אוכלים, שותים, מנשקים, מדברים… מאז ...